Growth Chart for My Little Ones

Thursday, January 22, 2009

22 Jan 2009 - 写一首歌给你

Jerlene is turning two in 3 days time. I've been thinking of composing a song for her birthday one year ago but that did not materialize. I started thinking about it again few weeks back and today, I finally manage to complete the lyrics. It's in mandarin and it has been years since I last wrote in chinese....a bit "rusty" now..... 请多多指教!

<< 小公主 >>

一个小生命的诞生 是我人生的转折点
你降临时的哭泣 难掩我内心的喜悦
看你慢慢睁开的眼睛
刹那间 我第一次感觉到
那神秘又说不出的心灵相约

你那可爱的小脸蛋
把我的烦恼全都遗忘
看你哭泣时的模样
我唯有对你说 爸就在你身旁

转瞬间 你已渐渐地长大
我最爱 就是抚摸你的头发
你生病 我将无比地心慌
你受伤 总是刺痛我心坎

小公主啊小公主
你要记住爸爸的辛苦
小公主啊小公主
我对你的爱是如此铭心刻骨
小公主啊小公主
有了你 受伤的心都会被填补
小公主啊小公主
我永远的小公主

Now it's time for composing the tune, which may take a while. :-)

2 comments:

WaveSurfer said...

Nice and touching lyrics! Remember to tape the song down when the tune is ready and you are singing it~

WWF said...

Will try to record it down when it's done....but my voice may spoil my song....haha.... :-P